torsdag, april 06, 2006

Dagens amningshjärna

Amningshjärnan slår oftast till när det är som minst vältajmat. Som idag till exempel. Stressar från babysimmet till lägenheten för att lägga bilnycklarna och hämta barnvagnen. Halvspringer till hållplatsen för att komma i tid till babymassagen (mmm, dumt att ha två aktiviteter på en dag, men jag ville verkligen lära mig massage och då fick det bli så här) Vid bankomaten inser jag att jag glömt plånboken hemma. Alltså inget 100-kort eller pengar till fika. Ringer och skäller lite på Daniel (i min värld är allting alltid hans fel..hehe) Halvspringa hem med barnvagnen skumpade framför mig, hämta plånboken, tillbaka till hållplatsen, åka spårvagn till Linné och väl där inse att jag redan är sen OCH har gått av på helt fel hållplats. *suck, pust och morr* Det var bara till att börja traska. 30 minuter försenad och våt som en dränkt råtta, pga det nedrans aprilvädret som bestämt sig för snöblandat regn just idag, slinker jag in i lokalen. De ska just börja massera barnen så jag missade tack och lov "bara" genomgången av vad vi gjorde sist. Som avslutning på den här adrenalinkicken så lyckades hjärtegrynet kissa ner både filt, handduk och plastad frotté innan vi ens satt igång. *pffffffff, där gick luften ur mig*

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som du haft en minst sagt jobbig dag... Skönt att dom inte är alltför många alla fall, eller hur?!
Puss på er mina sötnosar!!!