söndag, juni 03, 2007

Ur Biancas synvinkel

Ah-mo och Affa var här igår. Affa fick slita varg med pappa. De lagade bil, bar/staplade ved, klippte gräs och städade trädgård. Det blev hur fint som helst och mamma är jätteglad. Ammo åkte med mamma och mig till nån fånig blomaffär. Det enda som var kul i den affären var pippiarna som flög runt i en stoooor bur. De skrattade jag åt lite grann.
På kvällen kom en rolig farbror och hans snälla fru och hälsade på. De hade med sig sin jättejättefarliga tax, så jag satt mest i knät på Ah-mo och gosade mig efter det. Vi åt nån middag som pappa tycker är godast i hela världen. Knödel och surkål och bratwurst hette det visst. Jag tycker min pappa är konstig. Det vet väl alla att spagetti och köttfärssås är godast??

Idag har pappa varit o tittat på en sån där rolig bil utan tak. Den ska visst gå jättefort. Hoppas han köper en sån, jag ÄÄÄÄLSKAR att åka utan tak..
Vi hälsade också på mina bästa-stora-killar-kompisar Robin o Simon. Mamma skulle köpa plastburkar så jag sparkade boll och åt tårta med alla grannbarnen. Det är mycket roligare än att titta på "jättekäcka" lökhackare och serveringsskålar i plast.
Nu är jag helt slut efter sommarens första helg, så mamma säger att jag måste nanna. Go´ natt! /Be-Be

Inga kommentarer: