fredag, februari 24, 2006

Så mycket att komma ihåg

Det börjar dra ihop sig. Mamman har insett att det inte går att göra som vanligt när hon ska resa och packa två timmar innan sista incheckningen. Det krävs liiite mer framförhållning när man reser med en bebis. Att det ska vara så mycket att tänka på. Amningskupor, plastpåsar att slänga bajsblöjor i, myggnät, solhattar, blöjor, leksaker, snuttefiltar, handdukar, tvättmedel, kräklappar, tvättlappar. You name it, we´ve got to have it =) Eventuella tips tas hjärtans gärna emot på mailto:hem@fyrverkerier.se den här familjen är ny på att resa med barn.. Det ska iaf bli så härligt att komma iväg till solen och värmen. 2 veckors semester. Ahhhhh!!

***
Bianca och jag spenderade hela gårdagen hemma hos Tant K och kompisen L. En riktig liten solstråle är han, lille L. Stark som få i rygg och magmuskler. Han hittade på ett nytt trick igår, att skrämma sin mamma med. Hon satte honom jättefint i sin babysitter och gick ut i köket för att fixa kaffe. Lille L tyckte att hans fötter såg väldigt smaskiga ut, så han satte sig helt sonika upp, böjde sig över dem och tog tag i dem. Resultatet blev ju att sittern nästan välte över. Jag har aldrig sett nåt liknande tror jag. Och lillkillen är bara 4 ½ månad!!
Långpromenad hanns det med, och gos med L´s pappa en stund. Familjen Eriksson blev inte av med oss förrän kockan var en bra bit över 20.00. Hoppas de överlevde och att vi får komma tillbaka =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!! Vad konstigt att någon skriver om mig...hihih men Erika, tant K....ok att jag närmar mig 30 men tant....hihihihihi
Kul att läsa iallafall!!!
Ha det så kul förresten på resan imorgon. Är inte det minsta avis...:-(, jag vill oxå åka någonstans ju!!!
Många Kramar Kina och Linus!